Ett evigt rännande fram och tillbaka

Jag har väldigt svårt att vara stilla, om jag tänker att jag ska vila en stund ska jag alltid bara göra något innan, tex baka eller fixa något. Nu när jag har varit ensam ett par dagar har jag försökt njuta och ta det lugnt.
 
När jag köpte jordgubbar idag från ett stånd vid vägen stod det en äldre kvinna före mig. Hon var jättearg och sa att jordgubbarna hon köpt av honom igår inte var svenska, killen svarade att alla han sålde var från Bohuslän och han tjänade inget på att ta in från andra länder nu när det fanns så mycket svenska. Men kvinnan gav sig inte och krävde nya, för att få tyst på henne fick hon en ny ask, vilken surtant. Fick mig att tänka på något jag läste att komikern Özz Nujen sagt om jordgubbar, det var ungefär så här:
 
"Jag vill ha dem röda, söta och smakrika, jag bryr mig inte om ifall de
är ifrån Sverige, Holland eller Belgien, jag ska äta dem, inte prata med dem."