Opålitliga göre sig icke besvär

Det finns en del människor som är av en speciell sort, de opålitliga. Jag gillar dem inte alls, jag har en kompis som alltid lovar massor av saker, han ska fixa det och ordna det men inget händer. Så vad ska man egentligen göra med en sån vän? Antingen säja till honom att om han inte håller vad han lovar kan han försvinna eller ska man acceptera att man är olika? Jag har varit tyst hittills men börjar bli irriterad när man inte kan lita på honom.
 
Ikväll är min familj borta en stund och jag fick några timmar för mig själv, yes!! Det blev en lång promenad med Kiki och sedan en god enkel middag.Helt ensam är jag förstås inte för Wilma gillar också räkor och viker inte från min sida under middagen.
 
Avocado med vitlöksräkor:
 
200 g jätteräkor eller vanliga räkor
1 dl olivolja
2 vitlöksklyftor
hackad persilja
salt, peppar, paprikakrydda
1 avocado
1/2 röd paprika
1/2 röd lök
5 blad basilika
 
Kall sås:
 
1 dl creme fraiche
1 vitlöksklyfta
aromatkrydda
salt
vitpeppar
 
Gör så här:
 
1. Gör en marinad av olivoljan, hackad vitlök, persilja och salt, peppar och paprikakrydda. Skala räkorna och lägg dem i marinaden och ställ i kylen.
 
2. Hacka paprika, röd lök och basilika bladen. Rör ihop den kalla såsen, stek räkorna och lägg i avocadon. Lägg grönsakerna på räkorna, strö över lite flingsalt och servera med såsen.
Stek räkorna i marinaden de ligger i.
Gott när man vill ha något "litet".