Mina fina vänner!

Vad kan vara bättre än att sitta en kväll med tre av sina bästa vänner och äta, dricka och prata om livet? Vi gör ju det regelbundet och det finns lika mycket att gå igenom varje gång, vi kan prata om barn, jobb, män, kärlek och sorg i många timmar. Det blir mycket hockeyprat, alla tjejer har pojkar i olika åldrar som spelar och de är väldigt engegerade i denna sport, eller sekt som vi väljer att kalla den.
 
Ikväll var vi hemma hos mig och jag hade gjort fisksoppa med scampi nybakat morotsbröd och till dessert mjölkchokladpannacotta med havreflarn, jordgubbar och lakritssås för den som ville spetsa till det lite.
 
Ute regnar det och har gjort hela kvällen, hoppas verkligen inte det fryser på för då kommer jag glida hela vägen till jobbet, vår backe är redan isig och hal. Nu ska jag gå en liten sväng med Wilma och sedan hem och ladda inför en riktigt jobbig dag imorgon, som tur är kommer mina föräldrar och hjälper till, vad skulle jag göra utan dem??
Spetten är marinerade i olja, chili och vitlök samt persilja!
Lax och torskrygg!
Fisksoppa med mousserat vin i!
Morotsbröd, blev saftiga och goda och såklart nyttiga!
Mjölkchokladpannacotta, att något så enkelt kan vara så gott!!
Git och Annika!
Mina fina fina vänner som jag känt så länge!
 
 
 
 
 
 
#1 - - ulf claesson:

Du beskriver det så fint (och det ser lika fint ut) och visst är det ovärderligt med väninnor. Själv har jag alltid fått ut mest av väninnor; det är som om jag har otroligt mycket lättare att kommunicera med kvinnor.

Och den som ändå hade ditt matlagningsintresse!!!!

#2 - - Annika Nyberg:

Hej vännen, kan du lägga ut receptet på den goda soppan?? kramelikram