Goda kanebullar och träning 21 minuter!!

Vaknade alltför tidigt och tassade ut i mörkret och hämtade tidningen, läste den och åt frukost i sängen, sedan satte jag en dubbel bulldeg, efter första jäsningen vid åtta tiden ångrade jag att jag satt igång. Orken tog slut och jag bakade ut 62 kanelbullar och kringlor på ren vilja, man ska aldrig sätta igång stora projekt för tidigt på morgonen.
 
Bullarna är riktigt goda, man fyller dem med smör blandat med kardemumma, kanel och socker, tvinnar dem och penslar med sirap och vatten och doppar sedan i socker och kardemumma, väldigt goda. Kardemumman ska krossas precis innan man använder den för då blir smak och lukt som bäst.
 
Nu har jag skalat tre granat äpplen, det är så irriterande jobbigt att pilla ut dessa små kärnor men få saker är så nyttiga så jag får bita ihop och fortsätta. Det tråkigaste är att tjejerna öser dem över sallad och fil varje dag så de har en strykande åtgång.
 
Linn och jag har tränat det nya passet 21 minutes i dag, det var jobbigt men roligt och Ann-Louise fick oss att göra vårt bästa som vanligt, det är ett högintensivt pass utan inplanerad vila och även om tiden är lite väl kort känner man att kroppen får jobba hårt. I kombination med något annat är det ett bra pass!
Bästa lilla miraklet som finns!!
Vårtecken!!