Mat med nostalgi!

Lång arbetsdag denna lördag, det blir inte så väldigt mycket kreativt gjort efter att man jobbat långa dagar. Jag tänkte gå en lång promenad med det blev inget med det, åkte till Hemköp och handlade, jag älskar verkligen att handla mat, om jag har god tid så kan jag gå hur länge som helst mellan gångarna.

Idag gjorde jag en gammal klassiker, biff med bearnaisesås och rotfrukter ( egentligen ska det vara pommes), det finns ju helt ok beasås att köpa men inget är som den man gör själv, det är riktigt trickigt att göra den och det är lätt att den skär sig men när man har gjort det några gånger brukar man få till den och då är det värt alla provgånger!!


Till förrätt åt vi Salma lax i tunna bitar med sesamfrö och soja, Linns favorit!



Potatis, sötpotatis och morötter!! Biff och beasås!