Pilgrimsmusslor!

Tycker ni om pilgrimsmusslor eller tycker ni att de är sliskiga saker som kan stanna kvar i vattnet? Det är vad jag tycker om blåmusslor men jag har lärt mig tycka om pilgrimsmusslor. Jag gör dem på ett enkelt sätt där smaker som surt, starkt och sött passar bra till musslorna, det är värt att prova tycker jag.
 
Pilgrimsmusslor, 4 pers:
 
12 st musslor
smör
1 fänkålsstånd
1 chili
1 citron
koriander
2 msk olivolja
2 msk japansk soja
 
Gör så här: Strimla fänkålen och stek i smör, pressa över citronsaft, stek sedan pilgrimsmusslorna i två minuter på varje sida, salta och peppra. Strimla chilin, riv citronskal och hacka koriander.
 
Lägg upp fänkål och musslor på en tallrik, strö över chili, citronskal och koriander, blanda ihop olja och soja och droppa över musslorna, servera direkt med lite bröd.