Bästa dagen!

Vi har haft en underbar dag jag och Kattis, vi träffades redan klockan elva i morse. Först gick vi lite i affärer, provade kläder och tittade runt. Sedan åt vi lunch, sushi och yakitorispett. Det var en fin dag vädermässigt, i alla fall till en början. När vi började gå mot Gothia hotel och deras spaavdelning kom mörkret och regnet hängde i luften men vi klarade oss precis.

 
Vi var på spaet i nästan fyra timmar, har aldrig varit så renskrubbad och luktat så gott som idag. Det är en fin avdelning även om det inte är så välplanerat med uppdelning på två våningar.
 
Det finns några olika pooler, varav en är utomhus med en otrolig utsikt. Sedan finns det tre bastuar som är bra för olika saker, det sprutas ut någon eterisk olja som luktar väldigt gott i två av dem, den ena bastun ska vara bra att vara i om man har magbesvär och den andra om man har huvudvärk. Det finns duschar och isställen, sängar som är uppvärmda till 37 grader och med utsikt över Liseberg.
 
Till sist kunde man ligga i ett avslappningsrum med lugn musik och te och juice.
 
När vi duschat och klätt på oss var det dags att gå upp till Pivo och äta middag, vi tog entrecote med pommes och chilibea. Köttet var det godaste jag ätit på väldigt länge. Även desserten som de kallade Rocky road var så god. 
 
Som sagt, vi har haft en riktigt lång och rolig dag, vi är lite trötta och sega efter värmen på spat och jag tror både Kattis och jag längtar efter att få krypa mer i en säng. Att få vara med någon man tycker mycket om under flera timmar ger positiv energi och jag känner mig laddad för det mesta efter detta.
 
 
Lite citronvatten till att börja med
 
Avslappningsrum
Fin reception med ännu finare spatjej
Utsikt över Liseberg
Lite att äta och dricka
37 gradiga sängar
Dusch och pool
Varm pool
Is till bastun
Fina vännen Kattis
Godaste maten på länge
 
#1 - - Fröken F:

Låter underbart och ser underbart ut. Jag har alltid velat gå på den där spa-avdelningen och bada i den där coola utomhuspoolen :-)

Svar: Ja, hoppas du kommer dit snart, utomhuspoolen är vacker och tydligen ännu finare på vintern. Väl värt ett besök, kram
Maria Nilsen