En intressant dag!

Dagen började tidigt, var på jobbet redan klockan 8. Lite senare hade vi vårdplaneringsmöte hos pappa, dvs man ska bestämma om hans framtid. Han står i kö för permanent boende och vi får se hur det blir. Dessa möten är lika intressanta varje gång, man blir lite förvånad över hur människor, vårdpersonl i detta fallet, tänker.

 
Sedan jobbade jag några timmar och hade ett par timmar paus mitt på dagen och sedan jobb igen. Tage och jag är ensamma ikväll och kan äta vad vi känner för och sedan sova i samma säng. Han ligger nämligen redan tvärsöver min säng och vägrar röra sig.
 
Jag åt pasta med lövbiff till middag, Tage älskade det oxå!
 
Lövbiffs pasta:
 
500 g lövbiff
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 röd chili
2 tsk dijonsenap
3 dl grädde
1 tsk japansk soja
 
Strimla köttet, hacka lök och vitlök och fräs i pannan. Tillsätt grädde, senap och soja och låt koka ihop. Hacka i chilin och låt koka med! 
 
Koka pastan färdig, häll av vattnet och häll tillbaka i kastrullen, tillsätt köttet i såsen och rör runt. Strö över riven parmesan och svartpeppar.
 
Plockade första kantarellerna idag, blir så lycklig av att gå i skogen. Tage hoppade upp på bordet för att ta tag i mina liljor, de är orange i mitten och det gjorde att nosen blev helt gul! Alldeles omöjligt att få bort.
 
 
Min bebis med färg som inte går bort😏
Godaste pastan
Kantareller är inte fel!💕
 
#1 - - Ulf%252525252525252525252525252525252520Claesson:

Igår hälsade jag på Tage för första gången *ler* Han kom förbi mitt, och blev SÅ glad att se mig.

"Han får inte hoppa!"

Nähä. Att få en boxer att inte hoppa är som att få en politiker att inte ljuga *ler*

Kram!

Svar: Haha ja du har helt rätt ang hoppandet! Hörde att ni äntligen fått träffas ordentligt, så roligt! Nu vet du hur min prins ser ut, förhoppningsvis ska han uppföra sig bättre när han blir större! Kram
maria nilsen