Julefrid?

Då är denna dagen också över, massa kunder och däremellan har jag hjälpt mamma att handla och bära, besökt pappa och lite annat. Känner att jag inte har så mycket tid över till Tage men får ta igen det när jag är ledig vid jul.


Ikväll köpte jag thaimat efter jobbet så jag behövde inte stå med mat när jag kom hem. Passade istället på att baka sista julgodiset som är det bästa, bountybollar, så goda!

Nu ska jag iväg till jobbet, ser fram emot en bra men väldigt lång dag, tränar med Kattis ikväll och är hemma sent.

Så här gör man bountybollar:

50 g smör
1/2 dl ljus sirap
1/2 dl florsocker
1 påse kokos
2 dl grädde

100 g marabou choklad

Smält smöret och blanda i övriga ingredienser utom kokos, låt koka upp och ljuda i ca 8 min tills det blivit lite segt. Ta av från plattan och rör i kokosen. Ställ kallt en stund, rulla sedan små bollar som sedan ställs en halv timma i frys. Smält chokladen i vattenbad och rulla kulorna i chokladen, strö lite kokos på varje!