Vegetarisk cannelloni!

Första advent igår, satt upp ljusstakar och köpt blommor och lite julpynt. Använder inte så mycket julsaker längre men det finns några grejer jag gärna vill ha fram.


Jag tränade och sedan åkte vi till pappa och drack adventskaffe hos honom, Hanna och Linn var med och det gör att allt blir lite roligare. På kvällen gjorde jag väldigt goda cannelloni med vegetarisk fyllning som alla åt, så skönt när Hanna äter något som jag lagat.
Bakade också tredje omgången med lussekatter, de går åt fort här hemma.

Nu ska jag in till stan och träna med David, ser fram emot ett hårt pass. Efteråt åker jag till jobbet och arbetar kväll.

Canellioni, 4 pers:

2 paket färsk pasta, gärna de lite större arken
1 påse färsk spenat
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 burkar/paket feta ost
1 röd chili
1 dl strimlade tomater i olja
1 påse riven ost
1 burk krossade tomater
1 påse pinjenötter
1 färdig tetrapack bechamelsås
Salt
Peppar

Stek den hackade löken, den strimlade paprikan och hackad vitlök i lite olja, tillsätt spenaten och tomaterna och till sist en burk fetaost. Salta och peppra.

Ta fram arken med lasagneplattor och bred lite krossade tomater på varje, ta en klick fyllning och rulla ihop och lägg tätt i en form. När alla är ihoprullad hälls den vita bechamelsåsen på, strö sedan över riven ost och den andra fetaosten. Gratinera i 20 minuter i 200 grader, ät med tomatsallad.


#1 - - Tess:

Mums, vad gott! :)

Svar: Tack💕
maria nilsen