Asiatisk lax!

Nu längtar jag så mycket efter Linn och Hanna, det är tomt och tyst hemma. Idag har jag jobbat lite och sedan fixat hemma, åkte till gymmet och körde ett pass crossfit med ett par tjejkompisar. Länge sedan jag tränade något annat än styrketräning men det var roligt. 


Till middag köpte jag laxsida i 158:ans fiskbil och gjorde asiatisk lax med tillbehör.

Lax med asiatiska smaker:

4 pers

1 kg laxsida
2 dl blandade örter såsom koriander, bladpersilja och basilika.
Olivolja
Salt
Svartpeppar

Sås:

3 dl créme fraiche
1/2 dl sweet chili
1 burk ananas i bitar

Sallad:

3 tomater
1 röd lök
1 mango
1 avocado
Koriander, färsk
1 lime

Hacka tomat, lök och mango i mindre bitar, dela avocadon och blanda i salladen. Dela koriandern i mindre bitar och lägg i. Häll på lite olivolja, pressad lime, vinäger, salt och svartpeppar. Rör ihop.

Laxen:

Mixa ihop alla färska örter med lite olja och salt, klappa in detta på laxen och ställ in i 200 grader i 25 minuter. Servera sedan laxen med kokt ris, sås och sallad och njut av god mat!


Asiatisk lax!
Min älskling!