Hallon och lakritsglass💗


Godmorgon alla arbetare och semesterlediga!

Visst kÀnns det som om sommaren Àr slut? LÀste att den varmaste dagen var i maj och sedan dess har vi inte haft sÄdana temperaturen. Inte pÄ 24 Är har sommaren haft sin varmaste dag sÄ tidigt. Jag har ju inte haft nÄgon direkt sammanhÄllande semester men vi har en vecka i oktober och det Àr jag tacksam över.

Nu ska jag fixa iordning mig och starta denna mÄndagen, ha en fin dag. HÀr kommer ett recept pÄ en jÀttegod glass!



1 burk kondenserad, sötad mjölk
5 dl vispgrÀdde
1/2 pÄse smÄ el stora hallon/lakritsskallar
150 g hallon, frysta tinade gÄr bra

Sila hallonen i en sil sÄ du fÄr bort kÀrnorna, hÀll den kondenserade mjölken och grÀdden i en stor skÄl och vispa fluffigt. TillsÀtt hallonsÄsen och rör ihop. Avsluta med att klippa godisskallarna i smÄ bitar och rör i dem.

HÀll upp i en frystÄlig skÄl och stÀll in i frysen minst fyra timmar, innan servering ta fram glassen 20 min före och dekorera med skallarna.

Lycka till!


God och enkel glass
#1 - - Jag Àr inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

SĂ„ gott

Svar: Tack!!
Maria Nilsen