Livet utan träning!

Det är mycket att göra för de flesta nu, man börjar bli trött för det var ett tag sedan semestern, julen är inte så långt bort och det är kallt och mörkt. Jag förstår inte hur människor klarar denna årstiden utan att träna, man får så mycket energi och det är skönt att lägga sig riktigt trött på kvällen. 


Jag vet att det kan vara provocerande att säja åt folk att röra på sig men jag menar inte att man behöver hålla på med crossfit eller transformer men lite lagom, dessutom är det väldigt socialt och man träffar alltid roliga människor att prata lite med!

Efter en ganska kaotisk dag beroende på vädret åkte vi in till Kompassen och tränade. Jag har haft problem med att köra min bil i snön så har gått mycket fram och tillbaka. Nu är ju snön i stort sett borta så imorgon är det ok att köra igen. Snö och Göteborg är ju aldrig bästa kombon!

Gjorde god thaimat till middag innan träningen, enkel mat att göra.

Thaigryra, 4 pers:

4 kycklingfiléer
2 salladslök
1 citrongräs stång
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 röd chili
1 lime
1 burk kokosmjölk
3 dl grädde
1/2 dl sweet chili sås

Strimla kycklingen och stek i olja, dela löken i små bitar, strimla paprikan och hacka vitlök och chili. Stek detta med kycklingen, Slå lite på citrongräset och hacka sedan fint och tillsätt detta också. Slå på kokosmjölken och grädden och låt koka ihop, tillsätt sweet chilisås och låt puttra några minuter. Koka riset och innan serveringen pressar man i 1/2 lime i kycklingen.