Älskar söndagar!

Som jag sagt tidigare så älskar jag söndagar nu, tidigare tyckte jag att de var långa och tråkiga men inte längre. Allt som jag inte hinner under veckan gör jag idag, stryker, bakar, handlar saker som behövs senare under veckan, bäddar rent, långpromenad med Tage och förbereder dagarna som kommer. Veckorna går i ett med jobb, träning och allt annat.


Jag är en riktig ordningsmänniska och om det är stökigt hemma eller mycket tvätt blir mitt inre rörigt, är det något som oroar mig kan jag inte koncentrera mig alls så för att mitt hjärta ska slippa kaos behövs struktur.

Som vanligt på söndag morgon tränade vi imorse, sedan åkte jag och Hanna och hjälpte mamma fixa pappas nya boende. Tog en tur till Frölunda torg också och köpte saker till jobbet.

Har en hektisk vecka framför mig med mycket jobb och annat, fortfarande vill vi inte låta Rage vara ensam för länge så jag är tacksam att Hanna har ett jobb med sena tider så vi kan gå om varandra.

Idag gjorde jag vegetarisk lasagne, roligt att för en gångs skull göra något som tjejerna äter, de tyckte mycket om den här varianten på lasagne.

Vegetarisk lasagne, 4-5 pers:

1/2 stor påse färsk spenat 
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
4 morötter
1 1/2 paket krossade tomater
1 ask ricottaost
1 påse riven smakrik ost
Färska lasagneplattor

Gör så här:

1. Riv morötterna fint, hacka lök och vitlök.

2. Stek detta i olivolja, tillsätt spenaten efter en stund.

3. Häll i de krossade tomaterna och salta och peppra. Låt bli varmt och puttra ihop.

4. Klicka i ricottaosten och rör ihop.

5. Lägg lite av detta i en eldfast form, i botten. Strö på lite riven ost och gör ett lager till på precis samma sätt.

6. Avsluta med blandningen och toppa med mycket riven ost, ställ in i ugnen på 200 grader i 20-25 minuter. Ät gärna med sallad och tzatziki.


Ogräddad lasagne
Färdig lasagne