Mycket träning idag!

Började dagen med ett pass med min PT David, i en timma körde vi ett hårt pass med mycket styrkeövningar och teknik, så roligt det är när man blir starkare och något klickar för att man förstår hur man ska tex lyfta. Svårt att göra förändring och förbättring själv och då är det viktigt med en PT.


Sedan åkte jag och Hanna och hälsade på pappa, han ska flytta till ett permanent boende nu och det är inte utan att man har en klump i magen. Hanna är så fantastisk med gamla människor, hon ser och hör alla på pappas avdelning. Hjälper till och pratar och hämtar saker till dem, hon är grym!

Sedan körde jag henne till jobbet och gick in och sprang lite på bandet och körde mage, brukar aldrig träna två gånger på dagen så idag var verkligen ett undantag.

Till middag kokade jag teriyakisås och gjorde kyckling/lök spett, åt med ris, så himla gott!


Tage har varit totalt galen ikväll, sprungit runt som besatt och haft för mycket energi, helt vårt fel då han inte fått gå lång promenad ikväll! Nu har han somnat brevid mig och sover tungt!

Teriyakisås:

1 dl socker
1 1/4 dl soja, japansk
1 dl vatten
2 msk risvinäger
1,5 msk riven färsk ingefära
2 rivna vitlöksklyftor
1 msk maizena

Lägg allt i en kastrull och låt koka upp under omrörning, låt sedan småputtra till lagom konsistens.

Blanda lite större kycklingbitar med klyftor av gul lök, stek med kryddor tills de fått färg och ställ sedan in i ugnen i 15 min på 200 grader.


Papppa och Hanna!
Kyckling med teriyakisås
#1 - - Ulf%252525252525252525252520Claesson:

Ledsamt att höra om din pappa, men livet är ju så jävligt mot oss alla, förr eller senare. Har själv varit sjuk på ett sätt som får en på andra tankar..men är ok nu. Hoppas ni får ha varandra länge än..

Svar: Tack snälla Ulf! Skönt att höra att du är ok nu, livet är verkligen en prövning på många olika sätt. Men utan dalarna är väl inte topparna så uppskattade. Kram o trevlig kväll
Maria Nilsen