Älskar tisdagar!

Det är inte veckans första eller sista dag, tisdagen ligger lite sådär nästan på mitten och jag älskar tisdagar. Brukar jobba sent men det gör inget, bara mysiga kunder ändå. Idag har jag varit och klippt mig, det är så skönt att få håret tonat och genomklippt. 

 
Sedan skyndade jag mig tillbaka till jobbet för att arbeta eftermiddag. Åkte inom fiskbilen på hemvägen och köpte lax. Till middag blev det lax med parmesansås, enklaste man kan göra och så gott.
 
Lax med parmesan, 4 pers:
 
4 portionsbitar lax
1 gul lök
2 hackade vitlöksklyftor
3 dl grädde
1 burk ctreme fraiche
2 dl fint riven parmesan
Salt
Vitpeppar
 
Lägg fisken i en eldfastfornmef lite olja i botten. Salta o j peppra. Stek lök och vitlök tills det är glansigt, rör i grädde, créme fraiche, hälfyennsv parmesanen och söt o peppar. Låt lola upp och ljuda ihop så den tjocknar. Häll såsen över fisken och avsluta med parmesan på varje fiskbit. Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 min, ät med ris!
 
 
Tisdags fisk