Man får inte vara rädd för sprutor!

Det var dags att ta sig till neurologen och ta mina sprutor, nästan 30 stick,  mest i nacke och övre rygg. Det är inte behagligt men inte heller vidrigt, man gör det bara. För det hjälper så mycket. Första gången för mer än ett år sedan hade jag så ont i hals, nacke och huvud i två veckor efter behandlingen att jag tänkte, aldrig mer men det blev bara bättre så jag är nöjd.


Jag åkte direkt till jobbet och sedan till gymmet. Därefter gjorde jag en väldigt god middag, fläskfilé med gratinerad ost och röd pesto, väldigt goda smaker, åt det med potatisgratäng.

Nu har jag varit nere och gjort iordning pappa och lagt honom.

Gratinerad fläskfilé:

4 pers:

1 kg fläskfilé 
1/2 burk röd pesto
2 dl riven ost
1 dl hackad, färsk persilja 
2 hackade vitlöksklyftor

Gör iordning och putsa köttet, skär i bitar och stek i smör. När de är klara lägg dem i en ugnsfast form, blanda ihop ost med pesto, persilja och vitlök. Klicka detta på köttet och gratinera i 200 grader i 15 minuter.