Ny vecka, seg måndag!

Jag bryr mig inte så mycket om vilken dag det är, har alltid tyckt om alla veckodagar och har inte haft söndagsångest eller varit måndagstrött men nu har jag börjat tycka lite sämre om måndagar och tisdagar. De är långa och folk är på sämre humör för det är långt till helg, det är gråare på något sätt. Men vi har en spännande vecka framför oss, efter mycket om och men har Hanna fått lägenheten i Hovås och flyttar in på fredag, hur sjukt är inte det, båda barnen är borta från huset, hemsk tanke. Men så roligt för henne!

Idag har jag tränat med David och sedan en sväng till pappa, måndagsrundan! Gått en lång promenad med Tage och varit i stan och köpt presenter till Hanna som fyller 21 år på fredag!
Så tråkigt att inte Linn är här på hennes födelsedag och jag saknar henne så fruktansvärt mycket. Vill bara hålla henne hårt och aldrig låta henne åka iväg.
Tiden går fort och snart jargongen varit borta i te veckor redan.
Till middag blev det dilljärpar med dilltzatziki och sallad med pärlcouscous, vardagsmat men med moderna smaker! Så himla gott!

Dilljärpar, 4 pers:

8 hg nötfärs
3 rivna vitlöksklyftor 
1 msk dijonsenap 
Ströbröd
1 dl fint hackad dill
Salt
Peppar

Blanda ihop och forma till järpar som steks i olivolja.

Dilltzatziki:

1 burk créme fraiche lätt
2 rivna vitlöksklyftor 
1/2 dl hackad dill
Salt
Vitpeppar
1 tsk flytande honung 

Blanda ihop och ställ kallt till serveringen

(null)

Fundersam😊