Hemma igen!

Tjejerna kom från Paris igår och verkar ha haft en underbar resa, själv hade jag en bra fredag, jag var i Linns lägenhet och fixade lite saker som jag lovat, sedan trånade jag och handlade. Till middag gjorde jag en asiatisk lax med glasnudlar, man häller på en speciell dressing och det är den som är det bästa.
 
Idag är det trettonde dagen och vi ska på middag till Pernilla och Leif, jag ska jobba en stund och sedan till gymmet. Hanna jobbar så jag passar in träningen så jag kan ta med henne hem. 
 
Sä här gör man laxen till ca 4 pers:
 
1 bit färsk lax, ca 7 hg
salladslök, 2 strängar
sesamfrö
olivolja
1 avocado
koriander
salt
svartpeppar
 
Dressing:
 
1 dl rapsolja
3 msk teryiakisås
2 msk oystersås
3 hackade vitlöksklyftor
1/2 hackad röd chili
1 cm riven ingefära
saften av 1 lime
 
Blanda ihop detta och låt stå svalt
 
Skär laxen i kuber, rulla i olivolja och sesamfrö, salta och peppra och ställ in i ugnen i 200 grader i 20 minuter. Koka nudlarna och dela avocadon i båtar. Hacka löken och stek lätt i olja, lägg upp laxen, nudlar, lök och aocado och droppa över dressingen, avsluta med att strö över koriander och svartpeppar.
 
 
#1 - - Lars Gustafsson:

Vad underbart att ha den gåvan som du har. Fixa ihop nåt bara sådär och så proffsigt det ser ut och jag kan bara tänka mig hur underbart det smakar oj det vattnas i munnen

Svar: Tack snälla, arbetade som kock de första arbetsåren så känslan för mat är stor. Ha en fin dag!
Maria Nilsen