Ny vecka och nytt år!

Måndag morgon och Hanna och jag ska iväg tidigt, måste påminna mig om att inte boka in tidiga möten, speciellt inte på måndagar!


Sedan har vi PT inne stan, har en väldigt behaglig dag idag men sedan följer några 12 timmars arbetsdagar så får vila och förbereda mig idag!

Igår åt vi en underbar rätt med rostad vitlök och oliver och kyckling, potatisklyftor blev det till, så god blandning!

Kyckling i form:

4 kycklingfiléer 
1 gul lök
4 vitlöksklyftor
2 dl bebis champinjoner
1 dl paprikaoliver
4 dl grädde
3 msk ajvar reylish
1 msk soja
Paprikakrydda
Salt
Peppar
2 dl riven ost

Dela varje kycklingfilé i två bitar, salta och peppra och stek så de får färg, lägg i form. Rosta vitlöksklyftorna i en torr panna, krossa dem sedan och fräs med gul lök, svamp och oliver. Häll sedan på grädde och rör i ajvar reylish och kryddor. Tillsätt soja för färgens skull, låt småputtra några minuter. Häll såsen över kycklingen och strö över riven ost, ställ in i 200 grader i 20 minuter, servera med klyftpotatis och sallad!


Godaste middagen på länge
Jag och min son