Nedräkning till jul!

En månad och två dagar till julafton, längtar efter att få vara med familjen, vara ledig och inte åka fram och tillbaka. Längtar efter sovmorgon, ljusstakar i fönstrena, julmusik och att få köpa lite julklappar. Längtar efter vörtbröd med skinka och senap, rofyllda dagar, förväntansfulla barn, julfilmer och gemenskap.

Min balkong är borttagen för tillfället och jag vill så gärna sätta upp belysning där men det blir inget med det i år. Får sätta upp många ljusstakar istället.

Dagarna går så fort, Corona håller i sig ett tag till verkar det som och nu får inte restaurangerna servera alkohol efter 22. Hoppas att det snart kommer ett vaccin så vi kan börja leva som vanligt igen.

Annars har det varit en intensiv vecka med jobb på olika ställen. Tage har fått vara lite mer ensam än han brukar men verkar inte bry sig. Det är så mörkt ute och han sover mest.

Jag har varit så dålig på träning det sista, verkligen pinsamt att jag tränar mindre när jag jobbar på gym än innan. Har ju alla möjligheter nu. Inget att skylla på!

Idag har jag varit hemma hela dagen efter jobbet, slutade tidigt men efter ett kort besök hos mamma bestämde jag mig för att bara vara hemma. Tvättat, hängt upp nya gardiner och sovit i omgångar, sov väldigt lite igår natt så fick ta igen lite.

Åt en väldigt god pasta sallad med oxfilé till middag.

Dags att sova och släcka lampan, sov sött! (null)