Upp som en sol ner som en pannkaka

Var verkligen pigg när jag vaknade, hade fått mina sju timmar och var redo för träning och allt var söndagen hade i beredskap för mig.
 
Efter ett pass med zumba och en promenad med Wilma blev jag sååå trött att jag sov en halv timma och det är ovanligt men skönt. Tvättade alla golv och gjorde middag, klockan fem hämtade jag Linn vid tåget och en stund senare kom min man och alla var samlade.
 
När jag stod utanför stationen och satt kvr i bilen kom en parkeringsvakt och knackade på fönstret, "betala eller kör" sa hon. Jag stirrade på henne en stund innan jag förstod vad hon menade, "va?". Hon stirrade på mig, "tror du att detta är en gratis parkering?". Jag bara drog upp rutan men nu efteråt måste jag skratta lite åt henne, denna lilla parkeingsbitch. Jag säjer som Mark Levengood sa på radion härom dagen, "idiotens mor är alltid gravid". Med andra ord kommer det alltid finnas idioter.
 
Fläskfilé med cabanossikkorv, aspargus potatis och tzatziki:
 
800 g fläskfilé
2 cabanossikorvar
1 gul lök
1 röd paprika
2 vitlöksklyftor
1 gul chilli
2 dl grädde
1 dl kokosmjölk
soja
1/2 köttbuljongtärning
1 msk mjöl
salt, peppar
sparrispotatis
2 morötter
 
Gör så här:
 
Putsa köttet och dela i små bitar, stek så att de får färg.
 
Dela paprika, lök, cabanossikorvar och chilli i små bitar, hacka vitlöken.
 
Lägg detta i pannan med köttet och stek tills allt är färdigt. Ta en vid kastrull och häll i grädde, kokosmjölk, bukjongtärning, mjöl och soja, låt koka upp under omrörning. Koka tills det tjocknar och smaksätt med salt och pepper.
 
Lägg i kött och grönsaker i såsen och låt småputtra tio minuter.
 
Dela sparrispotatisen i mindre bitar, gör samma med moroten, häll över olivolja och strö över flingsalt och svartpeppar, Ställ in i ugnen på 230 grader i 35 minuter tills det fått färg.
 
Servera cabanossigrytan med potatis/morotsblandningen och tzatziki och några tomater med fetaost.
Färdigskuret.
Aspargues potatis med morötter.
Klart att äta!