Kladdkaka med maltesers!!

Alla är verkligen förskylda nu, smittan går som en löpeld på jobbet men jag som aldrig är sjuk trodde jag skulle klara mig!  Idag åkte jag dit ändå, hostan sitter i bröstet och huvudet värker, jag klarar liksom inte att hosta helt för då gör de så ont, både mamma och Kiki har fått influensan och jag är ju runt dem så det kan ju tänkas att jag får något liknande.
 
En lång arbetslördag har det varit, efter det åkte vi till Mio och köpte en stol som jag velat ha länge och en tavla till köket, på parkeringen hade`"missing people" satt upp ett läger för att starta ett sök efter någon som var borta, imponerande att se människor i alla åldrar i gula västar som ställer upp och letar.
 
Efter middagen gick vi bort till Pernilla och Leif och tog ett glas vin, kul att sitta och prata en stund, vi skulle sett på Melodifestivalen men missade den helt.
 
Ikväll har jag bakat kladdkaka med maltesers, det är ju svår att misslyckas med den kombon så här kommer receptet.
 
Kladdkaka med Maltesers:
 
200 g smör
4 ägg
1 dl farin socker
3 dl strösocker
3 dl mjöl
1,1 dl kakao
1 tsk salt
1 påse Maltesers
 
Vispa äggen poröst, tillsätt de torra ingredienserna och vispa ihop, tillsätt det smälta smöret och Maltesers till slut och häll smeten i en smörad och bröad springform, grädda i 17 minuter i 175 grader. Kakan ska vara lite lös i mitten när den är färdig, den stelnar i kylen.
 
Ny variant på kladdkaka!!