Vårtrött!

Vädret gör nog sitt i att jag är lite trött på eftermiddagarna, jobbar jag så märker jag inget men om jag är hemma och sitter i soffan klarar jag knappast att hålla ögonen öppna. Idag började jag dessutom jobba tidigt så det har varit många timmar med jobb.
 
Nu ska jag till jobbet och sedan på ett möte på Hovås golfklubb, ska se om man kan äta lite där också. Ska också hinna en snabb rygg träning.
 
Till lunch åt vi pasta med strimlad biff, tomater och champinjoner. 
 
Imorgon är det dags för bokklubb, denna gången ska vi vara hemma hos Pernilla och det kommer säkert bli så roligt, som vanligt.
 
Pasta med biff:
 
3 skivor lövbff
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 dl färska campinjoner
3 dl matlagningsgrädde
1 tsk japansk soja
1/2 dl sweet chili sås
Riven parmesan ost
salt
vitpeppar
hackad basilika
några cocktailtomater, halverade
 
Strimla köttet, hacka lök och vitlök och fräs i en panna. Dela svampen och lägg i den, tillsätt grädde, soja, sweet chili och kryddor, låt koka ihop. Koka pastan och låt den sedan rinna av, lägg pastan i såsen och servera med riven parmesan och hackad basilika. Dekorera med tomaterna och pressad citron.