När jag gör något gör jag det hela vägen!

Jag hatar när människor gör saker till hälften eller halvdant, lovar saker men håller inte helt det man lovat eller om man är dåliga på att passa tider. Tex hade jag en kund för ett par veckor sedan som bokat en tid för att han hade ont i ryggen, han kom aldrig och när jag träffade honom ett par dagar senare sa han att han kom inte för han kände sig bättre. Bra för honom men han borde väl sagt till mig? Opålitliga människor har jag inget behov av i mitt liv.
 
Nu till kvällens bakning, jag bakade mördegsstjärnor, kakor med rosa pärlsocker och hallongrottor. Hemligheten med mördegskakor är själva degen, jag har alltid samma ingredienser i och riktigt smör ska det vara.
 
Mördeg:
 
200 g smör
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 1/2 dl vetemjöl special
 
Blanda först ihop smör och socker, tillsätt sedan vaniljsocker och mjöl och vispa lite till, lägg i kylen i 30 min före den bakas ut. När de olika kakorna är färdiga grädda dem i 200 grader i 10 minuter.
En liten samling!
 
 
 
 
#1 - - ulf claesson:

Sååå respektlöst mot dig!!! Så får ingen behandla dig!!!!